Επιστημονικά υπεύθυνη, Ευστρατία Καλαμβόκη
Η Ευστρατία Καλαμβόκη αποφοίτησε το 2000 από το τμήμα Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ της Αυστραλίας με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Νευρολογική Φυσικοθεραπεία το 2003.
Ήταν επιστημονικός συνεργάτης του ΤΕΙ Αθηνών (Τμήμα Φυσικοθεραπείας) από το 2006 ως το 2012. Παράλληλα με τις σπουδές και την εργασία της έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα στην Ελλάδα και Αυστραλία και έχει παρακολουθήσει πληθώρα εκπαιδεύσεων, μερικές από τις οποίες είναι η εκμάθηση των μεθόδων Βobath, Λειτουργικής Φυσικοθεραπείας, Litegait Training, Vision Training, αξιολόγησης βρεφών, αναπνευστική παιδιατρική φυσικοθεραπεία, και πρόσφατα εκπαίδευση στη μέθοδο DMI (Dynamic movement Intervention), LEVELS A B AND C. Και ορθόσεις ποδοκνημικής και άκρου ποδός, εφαρμογή kinesiotape, hypervibe and Electrical Stimulation.
Επιπλέον έχει παρακολουθήσει πολλά συνέδρια για την Φυσικοθεραπεία και για παιδονευρολογικά θέματα, φροντίζοντας να είναι πάντα ενήμερη για κάθε νέα μέθοδο και έρευνα. Κατά την διάρκεια της καριέρας της έχει εργαστεί σε Νοσοκομεία και Κέντρα Αποκατάστασης σε Αγγλία και Αυστραλία.
Είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος Φυσικοθεραπευτή και μέλος του Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών σε Ελλάδα και Αυστραλία. Τα τελευταία 15 χρόνια είναι ιδρύτρια του παιδιατρικού θεραπευτηρίου «Παιδοκίνηση» και τα τελευταία δυο χρόνια συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ως εκπαιδεύτρια προγράμματος μετεκπαίδευσης
Συνεργάτες Παιδοκίνησης
Ευαγγελία Αργυρίου, Παιδοψυχίατρος
Η Ευαγγελία Αργυρίου είναι Παιδοψυχίατρος. Αφού εκπαιδεύτηκε στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Παιδονευρολογία, ολοκλήρωσε την ειδίκευσή της στην Ψυχιατρική Παιδιών και Εφήβων στην Παιδοψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία». Παρακολούθησε τα μονοετή σεμινάρια ευαισθητοποίησης στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία της Ψυχιατρικής Κλινικής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και το τριετές Εκπαιδευτικό Σεμινάριο της Μονάδας Οικογενειακής Θεραπείας του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αθηνών. Εργάστηκε στην Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας ΒΑ Κυκλάδων (Πάρος) – Ε.Π.Α.Ψ.Υ. και ως ελεγκτής ιατρός στον Ο.Α.Ε.Ε.
Σήμερα είναι επιστημονική συνεργάτης της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Γ. Ν. Παίδων «Η Αγία Σοφία» και εργάζεται ως Παιδοψυχίατρος στην Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας ΒΔ Κυκλάδων (Σίφνος) – Ε.Π.Α.Ψ.Υ
Αθανασά Αναστασία, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Αναστασία Αθανασά είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του ΑΤΕΙ Λαμίας. Απο την πρακτική της άσκηση ξεκίνησε να εργάζεται στον τομέα της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας. Έπειτα συνέχισε σε αυτό τον τομέα με πολυετή πλέον εμπειρία στο αντικείμενο. Έχει εκπαιδευτεί σε διάφορες μεθόδους και η προσεγγεσισή της εστιάζει στην λειτουργική αποκατάσταση του παιδιού.
Προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες της στο Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Ρόδου «Ανδρέας Παπανδρέου» απ όπου κατάγεται καθώς και σε ιδρύματα για παιδιά με νευρολογικές και άλλες διαταραχές.
Συνέχισε την εργασία της στην Αθήνα όπου τα τελευταία χρόνια εργάζεται στον χώρο της Παιδοκίνησης.
Παρακολούθησε αρκετά συνέδρια σχετικά με την Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία καθώς και σεμινάρια σχετικά με την κατασκευή πάτων ιδιοδεκτικότητας σε παιδιά με Εγκεφαλική Παράλυση.
Παραμένει ενήμερη για οτιδήποτε αφορά στην παιδιατρική φυσικοθεραπεία και συμμετέχει σε τρέχοντα σεμινάρια και επιμορφωτικούς κύκλους.
Χριστοδουλάκη Ευανθία, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Χριστοδουλάκη Ευανθία αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικοθεραπείας του ΑΤΕΙ Αθηνών. Έχει μεταπτυχιακό στην Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία από το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος διπλώματος Νευροεξελικτικής Αγωγής NDT Bobath και πρόσφατα απέκτησε το δίπλωμα DMI (dynamic movement intervention) therapy technique. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την φυσικοθεραπεία παιδιών με προβλήματα όρασης. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα συνεδρίων, κυρίως με θέμα την Φυσικοθεραπεία Παιδιών και σεμινάρια πάνω στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Αναρτημένες Ανακοινώσεις: Το 2017 συμμετείχε σε δύο συνέδρια έχοντας αναρτήμενες ανακοινώσεις. Η πρώτη αναρτήμενη ανακοίνωση ήταν στο International Halliwick Conference στη Σλοβενία με θέμα “The effect of the hydrotherapy on the respiratory system of children with Cerebral Palsy” (“Η επίδραση της Υδροθεραπείας στο αναπνευστικό σύστημα των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση”) και η δεύτερη ήταν στο 1ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας με θέμα “Η επίδραση της φυσικοθεραπείας στα κινητικά των παιδιών με αυτισμό” στα Ιωάννινα.
Έκδοση Βιβλίου: Έχει εκδώσει βιβλίο με θέμα «Η επίδραση της Υδροθεραπείας στο αναπνευστικό σύστημα των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση» από τις εκδόσεις LAP Lambert Academic Publishing.
Συνεργασίες: Συνεργάζεται με την Εκπαιδεύτρια Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης ατόμων με αναπηρία όρασης (Orientation – Mobility and Daily Living Skills) κυρία Λινά Καλλέ (https://eu.docs.wps.com/l/sIGK4yr7PAcSPnKQG?st=0t&v=v2) και βοηθάει παιδιά με τύφλωση και μειωμένη όραση.
Ομιλίες σε Συνέδρια και Ημερίδες:
Τον Νοέμβριο του 2024 έκανε ομιλία για το πρόγραμμα ΚΕΒΙΔΙΜ του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής με θέμα «Πώς η οπτική βλάβη επηρεάζει την κίνηση»
Τον Σεπτέμβρη του 2025 έκανε ομιλία με θέμα «Η φυσικοθεραπευτική παρέμβαση στις ορθοπρωκτικές παθήσεις» που έγινε στα πλαίσια ενημέρωσης των γονέων από το Παιδιατρικό Κέντρο Ορθοπρωκτικών και Ουρογεννητικών Παθήσεων του Νοσοκομείου Μητέρα.
Εργάζεται στην Παιδοκίνηση από το 2013 ενώ ταυτόχρονα έχει έργαστει ως σύνοδος παράλληλης στήριξης σε παιδιά με κινητικές δυσκολίες και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.
Γρηγοριάδου Γεωργία , Φυσικοθεραπεύτρια
Η Γρηγοριάδου Μαθιά Γεωργία είναι πτυχιούχος φυσικοθεραπεύτρια του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ίδρυματος Θεσσαλονίκης της σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας . Έπειτα ακολούθησε και Μεταπτυχιακή Εκπαίδευση στην Νευροεξελικτική Αγωγή, μέθοδος ΒΟΒΑΤΗ.
Έχει ενταχθεί στην ομάδα του «ΠΑΙΔΟΚΙΝΗΣΗ» ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ από τον Σεπτέμβριο του 2019 σαν Φυσικοθεραπεύτρια σε βρέφη και παιδιά. Έχει εργαστεί στο παρελθόν σαν Κατ’ Οίκον Φυσικοθεραπεύτρια καθώς και σε Παράλληλη Στήριξη παιδιών.
Έχει παρακολουθήσει τα παρακάτω συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια:
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Φεβ 2024): “Dynamic Movement Intervention – Level A” – DMI
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΚΛΙΝΙΚΟΥ PILATES (Ιουν 2022): Πιστοποίηση από το Galatsi Physio Center (GPC) (2024)
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Οκτ 2014): “Πέρα από τη φόρτιση βάρους: Παρέμβαση άνω άκρου για παιδιά με νευρολογικές παθήσεις, μία πολύπλευρη προσέγγιση”
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ υπό την αιγίδα της Ε.Ε.Ν.Α. (Ιουν 2014 ): “Εφαρμογή Kinesiotaping στην N. D. T. Bobath θεραπεία”
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ι(ουλ 2013 ): “Η ανάμειξη θεραπευτικών προσεγγίσεων με έμφαση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση και τη νευροεξελικτική αγωγή Boboath σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές”
- BLS/AED Ιουν 2013: Πιστοποίηση Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ERC) Υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Κολλεγίου Αθλιάτρων
- ADVANCED BABY COURSE CERTIFICATE (Ιουν 2012): Υπό την αιγίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εξειδίκευση πάνω στα νεογνά και τα βρέφη.
- A&B (upper & lower quadrant) WORKSHOP CERTIFICATE (Ιαν 2009) ON BRIAN MULLIGAN’S CONCEPTS: Εισηγητής: Αθ. Αδαμίδης
Γιώργος Παρασκευόπουλος, Φυσικοθεραπευτής
Ο Γιώργος Παρασκευόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Τεχνολογικού Εκαπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας. ‘Εχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Νευροεξελικτική Αγωγή (NDT-Bobath). Κατέχει πτυχίο Υδροθεραπείας και Θεραπευτικής κολύμβησης Halliwick.
Ολοκλήρωσε με επιτυχία την εκπαίδευσή του και είναι κάτοχος του Dynamic Movement Intervention Level C. Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση στο Basic Course of Prechtl’s Method, που αφορά την πρώιμη αξιολόγηση νευροαναπτυξιακών διατραχών σε βρέφη, μέσω της ποιοτικής αξιολόγησης των γενικευμένων κινήσεων. (General Movements),.
Έχει εμπειρία 10 χρόνων ως Παιδιατρικός Φυσικοθεραπευτής για παιδιά με νευρολογικές, νευρομυϊκές και αναπτυξιακές παθήσεις.
Από το 2014 ως το 2016 συνεργάστηκε με την Εταιρία Προστασίας Σπαστικών – ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΧΤΗ. Από το 2016 ως το 2017 εργάσθηκε ως Φυσικοθεραπευτής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρύκοων, στην Αργυρούπολη. Το 2018 ασχολήθηκε με την θεραπευτική ιππασία στον ιππικό όμιλο «Ίππος και Θεραπεία». Από το 2018 ως το 2021 εργάσθηκε ως Παιδιατρικός Φυσικοθεραπευτής στο κέντρο αποκατάστασης «ΕΝΑ» και ασχολήθηκε με την αποκατάσταση μετεγχειρητικών ορθοπεδικών περιστατικών. Έχει ασχοληθεί ενεργά με την επιστημονική επιμέλεια στην εταιρία κατασκευής προσαρμοσμένου εξοπλισμού, Support Disability, για παιδιά με Ειδικές Ανάγκες καθώς και για Κέντρα Φυσικοθεραπείας και Αποκατάστασης.
Έχει ολοκληρώσει τα εξειδικευμένα σεμινάρια:
- Ορθώσεις Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός στην Εγκεφαλική Παράλυση.
- Κύκλος Εκπαιδευτικών Μαθημάτων “Εμβιομηχανική και Κλινική Διαχείριση του Παιδιατρικού ασθενή” ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
- Analyze and Treat in Early Intervention NDTA
- Gait: Analysis and Equipment Selection by Etac North America Etac Education
- Paediatric Hand Therapy Medbridge Education
- Standing Equipment Selection by Etac North America Etac Education
- The Hammersmith Neonatal and Infant Neurological Examinations (HNNE and HINE) Training
- Orthosis Prescription to Improve Gait in Children
- Lisa Selby-Silverstein webinar, Neumann University
- Σεμινάριο Μέθοδος PILATES (Κλινικές εφαρμογές)
- Ελληνική Επιστημονική Εταιρία Φυσικοθεραπείας
- Κλινικό φροντιστήριο με θέμα Εφαρμογή μη επεμβατικού αερισμού Αττικό νοσοκομείο
Καρδαμπίκη Χρυσούλα, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Καρδαμπίκη Χρυσούλα είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος Φυσικοθεραπευτή και μέλος του Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών. Τα πρώτα της βήματα ήταν με την πραγματοποίηση της κλινικής άσκησης στο ΚΕ.ΦΙ.ΑΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λαμίας. Έκτοτε, ξεκίνησε να εργάζεται στον τομέα της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας σε διάφορα κέντρα της Αθήνας. Έχει εμπειρία χρόνων ως Παιδιατρική Φυσικοθεραπεύτρια σε παιδιά με νευρολογικές, νευρομυϊκές, αναπτυξιακές διαταραχές και ασχολείται με την αποκατάσταση μετεγχειρητικών ορθοπεδικών περιστατικών.
Έχει εκπαιδευτεί σε διάφορες μεθόδους και η προσεγγεσισή της εστιάζει στην λειτουργική αποκατάσταση του παιδιού. Έχει πραγματοποιήσει μετεκπαίδευση στη Νευροεξελικτική αγωγή(BASIC NDT -BOBATH COURSE) που αφορά την αποκατάσταση και θεραπεία παιδιών με εγκεφαλική παράλυση και άλλες ασιθητικοκινητικές διαταραχές.
Επίσης έχει παρακολουθησει τα εξής σεμινάρια:
- Ορθώσεις Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός στην Εγκεφαλική Παράλυση (2025).
- Dynamic Movement Intervention, Level A (2023)& B(2025).
Επιπλέον,είναι εκπαιδεύτρια πρώτων βοηθειών (Basic Life Support) του European Resuscitation Council.
Τέλος έχει πραγματοποιήσει πληθώρα συνεδρίων, εκπαιδεύσεων και μεθόδων που αφορούν τη νευρολογική αποκατάσταση παιδιών και εφήβων.
Κωνσταντίνος Τουλουμάκος, Φυσικοθεραπευτής
Ο Κων/νος Τουλουμακος είναι απόφοιτος του τμήματος φυσικοθεραπείας του Canterbury Christ Church University με βαθμολογία first class. Είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος Φυσικοθεραπευτή και μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών. Έχει Μετεκπαιδευτική Εξειδίκευση του προγράμματος ΚΕΔΙΒΙΜ, στην Παιδιατρική Νευρολογική Φυσικοθεραπεία υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Πα.ΔΑ), όπου μέσα από τη λειτουργική φυσικοθεραπεία και διεπιστημονική συνεργασία, προσφέρει στον νευρολογικό παιδιατρικό ασθενή μια σύγχρονη και τεκμηριωμένη προσέγγιση (2023).
Πραγματοποίησε πρακτική άσκηση σε διάφορες δομές, όπως το νοσοκομείο Metropolitan-Iaso, στο κέντρο αποκατάστασης Blocks Rehab Φιλοκτήτης, ενώ ολοκλήρωσε την πρακτική του άσκηση στο τμήμα φυσικοθεραπείας στη Παιδοκίνηση με γνώμονα τη λειτουργική Φυσικοθεραπεία. Έχει εμπειρία χρόνων ως Παιδιατρικός Φυσικοθεραπεύτής σε παιδιά με χρωμοσωμικές ανωμαλίες, νευρολογικές, νευρομυϊκές παθήσεις, νευροαναπτυξιακές διαταραχές και ασχολείται με την αποκατάσταση μετεγχειρητικών ορθοπεδικών περιστατικών.
Έχει παρακολουθήσει διάφορες ημερίδες όπως την 3η Ημερίδας Κυστικής Ίνωσης, και συνέδρια σχετικά με την παιδιατρική αποκατάσταση καθώς έχει παρακολουθήσει και πληθώρα σεμιναρίων όπως:
- Διαχείριση Αναπνευστικών Λοιμώξεων-ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ αντιμετώπιση-Διεπιστημονική ομάδα (2025).
- Dynamic Movement Intervention, Level C (2025).
- Ορθώσεις Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός στην Εγκεφαλική Παράλυση (2025).
- Dynamic Movement Intervention, Level B (2024).
- Lite Gait by Nechama Karman, Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (2023).
- Dynamic Movement Intervention, Level A (2023).
- Πρακτική ειδίκευση στην ιπποθεραπεία και στη θεραπευτική ιππασία (2018).
- Νευρομυϊκή ηλεκτροδιέγερση και η επίδρασή της στους τομείς της μυϊκής ενδυνάμωσης, της αποθεραπείας-αποκατάστασης και της αναλγησίας (2017).
- ΕΔΑΛΦΑ ( Εργαλείο Διεπιστημονικής ομάδας για την Αξιολόγηση του επιπέδου Λειτουργικότητας παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού).
- Πρακτική εφαρμογή της ελαστικής αντίστασης, των θεραπευτικών μπαλών και του εξοπλισμού εκπαίδευσης ισορροπίας Thera Band, (2016).
Τέλος, είναι εκπαιδευτής πρώτων βοηθειών (Basic Life Support) του European Resuscitation Council.
Βασίλης Φραγκάκης, Φυσικοθεραπευτής
Ο Φραγκάκης Βασίληςαποφοίτησε από το τμήμα Φυσικοθεραπείας του ΤΕΙ Αθηνών με βαθμό ‘Άριστα’.
Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) στο ΠΜΣ με τίτλο ΄΄Άθληση και Υγεία΄΄.
Κατέχει τον τίτλο του προγράμματος διά βίου μάθησης “Παιδιατρική Νευρολογική Φυσικοθεραπεία”υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Πα.ΔΑ), το οποίο καλύπτει τις θεραπευτικές ανάγκες του νευρολογικού παιδιατρικού ασθενή μέσα από μια σύγχρονη, διεπιστημονική και τεκμηριωμένη προσέγγιση (2023).
Αποτελεί ενεργό μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.
Πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση στην ΕΛΕΠΑΠ (Ελληνική Εταιρία Προστασίας Ανάπηρων Παίδων) Αθηνών, όπου εκπαιδεύτηκε στην προσφορά υπηρεσιών και αποκόμισε πολύτιμη εμπειρία για την επιτυχή άσκηση του επαγγέλματος του παιδιατρικού φυσικοθεραπευτή. Στα πλαίσια της στρατιωτικής του θητείας παρείχε υπηρεσίες στρατιωτικού φυσικοθεραπευτή για 9 μήνες στο 414 ΣΝΕΝ (Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ειδικών Νοσημάτων).
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων, ενώ ήταν ομιλητής με πολλές εργασίες σε αρκετά από τα σημαντικότερα συνέδρια φυσικοθεραπείας στη χώρα. Επιπλέον, μία από τις σημαντικότερες ανακοινώσεις του παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας στο Cape Town της Ν.Αφρικής. Επίσης η ερευνητική πτυχιακή του εργασία δημοσιεύτηκε στο διακεκριμένο περιοδικό Journal of Musculoskeletal Research. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η διάκριση στο 1st Joint Spine Symposium με το βραβείο της «Καλύτερης Φοιτητικής Ανακοίνωσης» που του χορηγήθηκε από την Ελληνική Επιστημονική Εταιρία Φυσικοθεραπείας στην πρώτη ομιλία που είχε ώς φοιτητής. Το 2021 δημοσιεύτηκε από το γνωστό ιατρικό περιοδικό Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, το επιστημονικό του άρθρο με τίτλο : Τηλεφυσικοθεραπεία στα παιδιά με αναπηρία. Πρόταση για μια σύγχρονη θεραπευτική προσέγγιση σε παιδονευρολογικούς ασθενείς. Έχει προσκληθεί ως ομιλητής σε Στρογγυλή Τράπεζα Ειδικής Αγωγής στο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής με τίτλο της ομιλίας του: Σημεία υποψίας σε βρέφη & νήπια: Ενδείξεις Παραπομπής για Φυσικοθεραπεία.
Συμμετείχε πρόσφατα στη δημοσιευμένη μελέτη στο περιοδικό Disability and Rehabilitation , καθώς αποτέλεσε μέλος της ομάδας στη διαδικασία ελληνικής μετάφρασης του συστήματος ταξινόμησης Αμφίχειρης Λεπτής Κινητικής Λειτουργίας σε παιδιά με Εγκεφαλική Παράλυση (Skoutelis et al, 2025).
Cross-cultural adaptation and psychometric validation of the Greek version of Bimanual Fine Motor Function 2 for children with cerebral palsy. Disability and Rehabilitation, 1–8. https://doi.org/10.1080/09638288.2025.2511287
Το ενδιαφέρον του για την παιδιατρική φυσικοθεραπεία και τη λειτουργική αποκατάσταση του παιδιού αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό του. Έχει ολοκληρώσει τα εξειδικευμένα σεμινάρια:
- Κύκλος Εκπαιδευτικών Μαθημάτων “Εμβιομηχανική και Κλινική Διαχείριση του Παιδιατρικού ασθενή” (2019) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (ΕΕΕΦ)
- Θεραπευτική Παρέμβαση στη Δυσπραξία μέσω της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (2021) – A Sensory Approach to Dyspraxia-Theory and Assessment-Planning Intervention-Bridging the gap between assessment and treatment
- Ειδικές Φυσικοθεραπευτικές Ασκήσεις για την Σκολίωση-Physiotherapeutic Scoliosis Specific Exercises PSSE-Scroth method (Basic and Level 1, 2023)
- DMI Therapy Level A (2023)
- Brick Therapy for Autism (2024)
- New Strategies and Techniques for Transitional Movements and Gait training in Children Post SPML (2024)
Άρτεμις Βλόνταρτζικ, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Άρτεμις Βλόνταρτζικ είναι πτυχιούχος φυσικοθεραπεύτρια, μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών. Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικοθεραπείας του ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος και πραγματοποίησε κλινική άσκηση στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Αττικόν.
Στην συνέχεια εργάστηκε σε δομές κοντά σε παιδιά με κινητικά προβλήματα αλλά και με ψυχοκινητικές διαταραχές όπως Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- Υπερκινητικότητας, Νοητική υστέρηση κ.α. Συνεχίζοντας την παιδιατρική εξειδίκευση και εστιάζοντας στην λειτουργική αποκατάσταση, ολοκλήρωσε το πρόγραμμα «Παιδιατρική Νευρολογική Φυσικοθεραπεία» υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Κε.Βι.Δι.Μ.
Σοφία Μαντουδιώτη, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Σοφία Μαντουδιώτη είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος και μέλος του Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών. Πραγματοποίησε κλινική άσκηση στο ΚΕ.ΦΙ.ΑΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο καθώς και στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Λαμίας. Έκτοτε, εργάζεται στον τομέα της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας, όπου ασχολείται με νευρολογικές, νευρομυϊκές, αναπτυξιακές διαταραχές και με την αποκατάσταση μετεγχειρητικών ορθοπεδικών περιστατικών.
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα εξειδικευμένων εκπαιδεύσεων και συνεδρίων σχετικά με την παιδιατρική αποκατάσταση (Ορθώσεις Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός στην Εγκεφαλική Παράλυση/ Νεότερες διαγνωστικές και θεραπευτικές εξελίξεις στο χώρο των Νευρομυϊκών Νοσημάτων). Είναι κάτοχος πιστοποίησης του σεμιναρίου Dynamic Movement Intervention, Level Α. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε ερευνητικές μελέτες αναφορικά με σύγχρονες θεραπευτικές μεθόδους, όπως Virtual Reality και Whole Body Vibration. Είναι εκπαιδεύτρια πρώτων βοηθειών (Basic Life Support) του European Resuscitation Council και εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε παιδιά με κινητικές δυσκολίες.
Χρυσή Παπαθανασίου, Φυσικοθεραπεύτρια
Η Χρυσή Παπαθανασίου είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει πραγματοποιήσει κλινική άσκηση στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και σε Ειδικά σχολεία στην Πάτρα. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο αποκατάστασης «Παιδοκίνηση» όπου αποκόμισε πολύτιμη εμπειρία στον τομέα της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας εφαρμόζοντας σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις.
Διαθέτει πιστοποίηση παρακολούθησης του σεμιναρίου Dynamic Movement Intervention (DMI) Level A.
Ασχολείται με τη λειτουργική αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με κινητικά προβλήματα – εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομο Down, και ψυχοκινητικές διαταραχές όπως Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας, νοητική στέρηση κ. ά.
Εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φροντίζοντας μαθητές με κινητικές δυσκολίες και διάχυτες ή άλλες διαταραχές. Επίσης εργάζεται στο κέντρο αποκατάστασης Παιδοκίνηση.
Νίκος Φαράντος, Φυσικοθεραπευτής
Ο Νίκος Φαράντος
είναι πτυχιούχος φυσικοθεραπευτής και μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών , αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικοθεραπείας του ΑΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας. Πραγματοποίησε κλινική άσκηση στο ΚΕ.ΦΙ.ΑΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λαμίας και ασχολήθηκε με την αποκατάσταση παθήσεων του κεντρικού και περιφερικού νευρικού συστήματος. Συνέχισε την πρακτική του άσκηση στο χώρο της Παιδοκίνησης και εκ τούτου ασχολείται με την παιδιατρική φυσικοθεραπεία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια παρέμβασης και λειτουργικής αποκατάστασης παιδιών με εγκεφαλική παράλυση καθώς και αξιολόγησης και αποκατάστασης παιδιών με νευρομυϊκές παθήσεις :
- Κύκλος σεμιναρίων «Εμβιομηχανική και κλινική διαχείριση του παιδιατρικού ασθενή»(2019), Ελληνική Επιστημονική Εταιρία Φυσικοθεραπείας.
- Κλινικό φροντιστήριο με θέμα : «Serial casting Workshop»(2022) Marion Main ,MDA Ελλάς.
- Κλινικό φροντιστήριο με θέμα : «Overview of neuromuscular disorders: The most common paediatric disorders ( DMD, SMA, CMT )»(2023)Marion main ,MDA Ελλάς.
- Dynamic Movement Intervention (DMI) introductory level C course (2025).
- Live webinar με θέμα «Treating Toe Walking and Connecting the Sensory Dots»(2020), Hanger Clinic.
- NDT Advanced Baby Course (2024) Lois Bly ,Madonna Nash
- Ορθώσεις Ποδοκνημικής & Άκρου Ποδός στην Εγκεφαλική Παράλυση(2025) ,Rehab Care
Καλογεράκη Χρυσούλα Μαρία, Φυσικοθεραπεύτρια
H Καλογεράκη Χρυσούλα Μαρία είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πραγματοποιήσει κλινική άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας, στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ καθώς και στο ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ. Λαμίας. Έπειτα ακολούθησε η πρακτική της άσκηση στο κέντρο αποκατάστασης ‘’Παιδοκίνηση’’. Διαθέτει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Φυσικοθεραπευτή και είναι μέλος του Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.
Έχει παρακολουθήσει συνέδρια, ημερίδες και έχει συμμετάσχει στην συγγραφή της επιστημονικής εργασίας με τίτλο: « Η επίδραση των κοινωνικοδημογραφικών χαρακτηριστικών των ασθενών με στεφανιαία νόσο στην πρόθεση συμμετοχής σε προγράμματα καρδιακής αποκατάστασης », η οποία έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Φυσικοθεραπείας ( τόμος 26, τεύχος 2, 2023). Επίσης, έχει λάβει μέρος σε Erasmus+ BIP Course στην Πράγα, με θέμα την Νευροαποκατάσταση.
Ελισσάβετ Δουλοπούλου , Φυσικοθεραπεύτρια
Η Ελισσάβετ Δουλοπούλου είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Πραγματοποίησε κλινική άσκηση στο ΚΕ.ΦΙ.ΑΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Λαμίας, στο Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας ΑΜΕΑ. Ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο αποκατάστασης <<Παιδοκίνηση>> οπού αποκόμισε πολύτιμες γνώσεις και εμπειρία στην νευρολογική αποκατάσταση παιδιών και εφήβων εφαρμόζοντας σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις.
Η προπτυχιακή της διατριβή αφορούσε την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης της βάδισης με προσθήκη εξωτερικού βάρους έναντι μερικής υποστήριξης σε νευρολογικούς ασθενείς, ενώ έχει συμμετάσχει σε έρευνες και δράσεις, όπως το επιμορφωτικό πρόγραμμα (BIP ERASMUS COURSE) στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου στην Τσεχία με θέμα Νευροαποκατάσταση και σύγχρονες προσεγγίσεις. Διαθέτει πιστοποίηση παρακολούθησης σεμιναρίου Clinical Pilates (Κλινικές Εφαρμογές σε Ειδικό Πληθυσμό) ενώ παράλληλα παρακολουθεί συνέδρια και σεμινάρια με στόχο την συνεχή εξέλιξη της.
Εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με κινητικές δυσκολίες και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
Πουλιαδης Νικόλαος, Εργοθεραπευτής
Ο Πουλιαδης Νικόλαος είναι απόφοιτος στο τμήμα εργοθεραπείας στο 5ο επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος. Κατά την διάρκεια των σπουδών του έχει πραγματοποίηση πρακτική άσκηση σε διάφορα παιδιατρικά κέντρα. Oλοκλήρωσε την πρακτική άσκηση στο τμήμα εργοθεραπείας της Παιδοκινησης το 2020 και έκτοτε εργάζεται στον χώρο μας, έχοντας εμπειρία σε παιδία και εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ( ΔΑΦ) ,διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα ( ΔΕΠ-Υ) ,Αναπτυξιακή Διαταραχή Συντονισμού των Κινήσεων,ενώ παράλληλα έχει συνεργαστεί και με άλλα κέντρα ειδικών θεραπείων και ώς συνοδός παράλληλης στήριξης.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος εξειδικευμένων σεμιναρίων και θεραπευτικών προσεγγίσεων μεταξύ άλλων χρήσης Μοντέλου Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς,πιστοποιημένος απο το πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο TEACCH AUTISM PROGRAM,χρήση PECS,Αισθητιριακής Ολοκλήρωσης S.I 1,γραφοκινητικών δυσκολίων.
Ευσταθία Φαρμάκη – Εργοθεραπεύτρια
Η Ευσταθία Φαρμάκη είναι Εργοθεραπεύτρια και μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
Κατά την διάρκεια των σπουδών της πραγματοποίησε κλινική άσκηση στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, όπου παρείχε εργοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές ηλικίας 7-14 ετών. Στα πλαίσια της κλινικής της άσκησης συμμετείχε και σε ψυχιατρικές δομές του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής «Δαφνί», πραγματοποιώντας επισκέψεις σε ξενώνες και οικοτροφεία. Επίσης, συμμετείχε στις θεραπευτικές ομάδες του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγείας Βύρωνα- Καισαριανής του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, όπου και παρακολούθησε συνεδρίες Art-Therapy.
Έκτοτε δραστηριοποιείται γύρω από την αξιολόγηση και την οργάνωση της θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιατρικό πληθυσμό με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές.
Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια αναφορικά με την επιστήμη της Εργοθεραπείας, όπως επίσης έχει καταρτιστεί πλήρως στην θεραπευτική προσέγγιση CO – OP Approach και στην Εφαρμοσμένη Παιγνιοθεραπεία. Παράλληλα, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο εκπαίδευσης της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης για παιδιά (S. I.) και διαθέτει πιστοποίηση για την εφαρμογή του συστήματος επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων PECS (επίπεδο 1). Έχει πιστοποιηθεί από τον European Resuscitation Council επάνω σε τεχνικές βασικής υποστήριξης της ζωής (Basic Life Support).
Τσίπη Θεοδώρα – Εργοθεραπεύτρια
Η Τσίπη Θεοδώρα
είναι απόφοιτος του τμήματος Εργοθεραπείας με εξειδικευμένες σπουδές στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, κάτοχος του Higher Diploma in Occupational Therapy και ελληνικής πιστοποίησης επιπέδου 5. Έχει ολοκληρώσει μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην ανίχνευση, διάγνωση και αντιμετώπιση νηπίων, παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας στην Α’ Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι πιστοποιημένη απόφοιτος στην Ειδική Αγωγή και Διαπεδαγώγηση σε Νευροαναπτυξιακές και Αισθητηριακές Διαταραχές από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Από το 2016 έχει εργαστεί σε διάφορα παιδιατρικά κέντρα σε Αθήνα και Κύθηρα ενώ έχει συνεργαστεί με περιστατικά σε Λονδίνο και Νορβηγία. Έχει επίσης εργαστεί ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Έχει εμπειρία σε παιδιά με νευρολογικές και νευροαναπτυκιακές διαταραχές, νευρομυϊκές παθήσεις, σύνδρομα και ασχολείται με την αποκατάσταση μετεγχειρητικών περιστατικών.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος εξειδικευμένων σεμιναρίων και θεραπευτικών προσεγγίσεων μεταξύ άλλων σε Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, χρήση Μοντέλου Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς, σύγχρονες εφαρμογές του μοντέλου NDTA με παρέμβαση σε στάση και αναπνοή, CO-OP Approach, Floortime: The Greenspan Approach, TEACCH Approach, πρώιμη παρέμβαση και αισθητηριακή ολοκλήρωση, καθώς και το πρόγραμμα «Πρώιμη Παρέμβαση και Εκπαίδευση Γονέων» στον Καναδά. Επιπλέον, έχει εξειδικευτεί στη χορήγηση του Αθηνά Τεστ, του οπτικο-κινητικού test Bender-Gestalt και του ΕΔΑΛΦΑ, εργαλείου διεπιστημονικής αξιολόγησης της λειτουργικότητας παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και σε τεχνικές όπως το παιχνίδι στον αυτισμό, Play Therapy για παιδιά και εφήβους, αξιολόγηση και παρέμβαση στην δυσπραξία, ανάπτυξη προγραφικών και γραφικών δεξιοτήτων, δυσγραφία, ανάπτυξη οπτικού συστήματος σε βρέφη και παιδιά και στην παρέμβαση μέσω της ιπποθεραπείας.
Φανή Σαμαρά – Εργοθεραπεύτρια
Η Φανή Σαμαρά είναι απόφοιτος του Τμήματος Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλος του Συλλόγου Εργοθεραπευτών Ελλάδος. Πραγματοποίησε την κλινική της άσκηση στο «ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας » , στο σωματείο «Ερμής» και στην «ΕΠΣ Πόρτα Ανοιχτή ».
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων σχετικά με τον αυτισμό , την Sherborne , την μέθοδο floortime όπως και προγράμματα εκπαίδευσης πάνω στην «Μουσικοθεραπεία » και στην «Παιγνιοθεραπεία » και μετεκπαίδευσεις σχετικές με την Διαταραχή Ελλειμματική Προσοχής και Υπερκινητικότητας ( ΔΕΠΥ ). Έχει καταρτηθεί στις γνώσεις της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε παιδία.
Στυλιανή Τσούκο – Εργοθεραπεύτρια
Η Στυλιανή Τσούκο είναι απόφοιτος του Τμήματος Εργοθεραπείας σε συνεργασία με το Queen Margaret University. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της ολοκλήρωσε εκτεταμένη πρακτική άσκηση σε πολλαπλά παιδιατρικά κέντρα και δομές αποκατάστασης στην Αττική, αποκτώντας εμπειρία υποστήριξης παιδιών με αναπτυξιακές δυσκολίες και ΔΑΦ όπως και εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις.
Τα τελευταία χρόνια παρέχει εξατομικευμένες εργοθεραπευτικές συνεδρίες σε παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες, σε παιδιά και εφήβους στο φάσμα του αυτισμού, με κινητικές διαταραχές και εκπαίδευση σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται στην παράλληλη στήριξη σε σχολικό πλαίσιο, υποστηρίζοντας παιδί στο φασμα του αυτισμου.
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων που αφορούν την παρέμβαση σε παιδιατρικό πληθυσμό και έχει λάβει εκπαιδεύσεις, όπως είναι η Μέθοδος της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (S.I.) , τις Κοινωνικές Ιστορίες™ (Carol Gray Social Stories™),το Floortime – The Greenspan Approach, σεμινάριο για τη Δυσγραφία όπως και τους ομαδικούς εργοθεραπευτικούς κύκλους όσο αναφορά την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία.
Ελένη Γιαννακοπούλου, Λογοθεραπεύτρια
Η Ελένη Γιαννακοπούλου είναι απόφοιτη του Βρετανικού Πανεπιστημίου Queen Margaret University. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 2002 και είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος λογοθεραπευτή. Ήταν μέλος του συλλόγου εργαζομένων παραιατρικών επαγγελμάτων της ΕΛΕΠΑΠ εως το 2019 και παραμένει μέλος του Σωματείου Λογοθεραπευτών-Λογοπεδικών Ελλάδος.
Έχει εργαστεί ως λογοθεραπεύτρια σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με εγκεφαλική παράλυση και άλλες κινητικές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές, φωνολογικές και αρθρωτικές δυσκολίες. Οι αρμοδιότητες περιελάμβαναν παροχή αξιολόγησης λόγου και ομιλίας, θεραπευτική παρέμβαση σε ατομικές και ομαδικές συνεδρίες, θεραπευτική αντιμετώπιση σε δυσκολίες μάσησης – κατάποσης και συμβουλευτική και εκπαίδευση γονέων. Επιπλέον, έχει εργαστεί ως
Έχει αναλάβει την εποπτεία κλινικής πρακτικής και πτυχιακών εργασιών φοιτητών λογοθεραπέιας (ΑΤΕΙ και Μητροπολιτικό Κολλέγιο) και κλινική εποπτεία θεραπευτών. Έχει συμμετάσχει και αναλάβει ομάδες λογοθεραπείας σε παιδιά με νευροαναπτυξιακά πρόβλήματα και ομάδες λογοθεραπείας με την βοήθεια σκύλου (Dog-assisted Language Therapy). Παράλληλα έχει πραγματοποιήσει ομιλίες σε γονείς, θεραπευτές και φοιτητές διαφόρων ειδικοτήτων.
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών (Vellum Certified Educator in Learning Difficulties Screening), κάτοχος πιστοποιητικού επιμόρφωσης στο πρόγραμμα : “Αυτισμός: κατανόηση, εκπαίδευση και παρέμβαση” του Πανεπιστημίου Πατρών και “Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Σχολική Ψυχολογία” του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Κατέχει πιστοποίηση στις πρώτες βοήθειες (BLS-AED & First Aid) και πιστοποιητικό παρακολούθησης για το λογισμικό επικοινωνίας και πρόσβασης Grid 3.
Βασιλική Αραβαντινού, Λογοθεραπεύτρια
Η Βασιλική Αραβαντινού είναι απόφοιτη του τμήματος Λογοθεραπείας του ΑΤΕΙ Πατρών. Στα πλαίσια της κλινικής της άσκησης έχει ασχοληθεί με παιδιά, εφήβους και ενήλικες, σε νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, ειδικά σχολεία, γηροκομεία και στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών. Επίσης πραγματοποίησε έρευνα με τίτλο «Ο προφορικός λόγος στα παιδιά με σύνδρομο Down» για την πτυχιακή της εργασία.
Έκτοτε εργάζεται με παιδιατρικό πληθυσμό και παρέχει υπηρεσίες αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης σε ένα ευρύ φάσμα διαταραχών λόγου, ομιλίας, επικοινωνίας και σίτισης, με εμπειρία στις ακόλουθες διαταραχές: Αρθρωτικές – Φωνολογικές Διαταραχές, Καθυστέρηση Λόγου & Ομιλίας, Εγκεφαλική Παράλυση, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Νευρογενείς Διαταραχές Ομιλίας (Δυσπραξία, Δυσαρθρία), Σύνδρομα, Νοητική Υστέρηση κ.α. Έχει παρακολουθήσει μεταξύ άλλων, πρακτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια, ορισμένα εκ των οποίων: «Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία – SIMATA», «Στοματοπροσωπικές Ασκήσεις – Μυολειτουργική Αποκατάσταση», «Βασικό Σεμινάριο του Γλωσσικού Προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ», «Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων – PECS». Επίσης έχει παρακολουθήσει εποπτικό κύκλο με θέμα την τροφική επιλεκτικότητα. Τέλος, μεριμνεί για τη συνεχής επιμόρφωση της με πρακτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια και εποπτικόυς κύκλους .
Μισιριώτη Ελένη, Λογοθεραπεύτρια
Η Μισιριώτη Ελένη είναι απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια της κλινικής της άσκησης ασχολήθηκε με παιδιά, εφήβους και ενήλικες στο 2ο Ειδικό Σχολείο, στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων. Η πτυχιακή της εργασία είχε θέμα: ΔΕΠ-Υ, Ψυχοσυναισθηματικό προφίλ παιδιού και η συμβολή της μουσικοθεραπείας.
Παρέχει υπηρεσίες Λογοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό και ασχολείται με διαταραχές Λόγου, Ομιλίας, Επικοινωνίας, Σίτισης και Πρώιμη Παρέμβαση. Έχει εμπειρία σε παιδιά με τις ακόλουθες διαταραχές: Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Σύνδρομα, Νοητική Υστέρηση, Νευρογενείς Διαταραχές Ομιλίας (δυσπραξία λόγου) Εγκεφαλική Παράλυση, Αρθρωτικές και Φωνολογικές Διαταραχές.
Έχει παρακολουθήσει πρακτικά σεμινάρια ορισμένα από τα οποία είναι τα εξής: PECS, MAKATON, Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία & SIMATA, Ενδυνάμωση και κινητικότητα στοματοκινητικού μηχανισμού, σεμινάρια σχετικά με τις τεχνικές ανάπτυξης του προφορικού λόγου, τη ΔΕΠ-Υ, τη φωνολογική ενημερότητα, τις αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές και τη σχολική ετοιμότητα. Έχει ολοκληρώσει εποπτικό κύκλο σχετικά με την τροφική επιλεκτικότητα. Παρακολουθεί επίσης τα διεπιστημονικά συνεδρία Λογοθεραπείας και ενημερώνεται για μεθόδους και τεχνικές, μέσω σεμιναρίων, εποπτειών και μετεκπαιδεύσεων.
Ασβεστά Χρυσούλα, Λογοθεραπεύτρια
Η Ασβεστά Χρυσούλα – Χριστίνα είναι απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Πραγματοποίησε την κλινική της άσκηση στο Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο Ιωαννίνων, στο Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων και σε Ειδικό σχολείο των Ιωαννίνων. Ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση στο κέντρο Έρευνας και Θεραπείας Τραυλισμού.
Συμμετέχει σε ερευνητικό πλαίσιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Τέξας του Όστιν σχετικά με τη διγλωσσία και τις δυσροές στην ομιλία. Πραγματοποιεί εξωτερικά προγράμματα εφήβων και ενηλίκων με στόχο την κοινωνικοποίηση. Ορισμένα από τα σεμινάρια που έχει παρακολουθήσει είναι το Palin Parent-Child Interaction Therapy (PCI), τη Διερευνητική διαδικασία και θεραπεία του προγράμματος Λεξιπόντιξ (επίπεδο 1 & 2) και τις “ τεχνικές ομιλίας” με στόχο την έμμεση και την άμεση παρέμβαση στον τραυλισμό, άλλα σεμινάρια είναι “Αρθρωτική Διαταραχή”, “ΔΕΠΥ και σχολείο”, “Αναπτυξιακή Απραξία”, “Εγκεφαλικές βλάβες: Η Oλιστική νευροψυχολογική προσέγγιση”, “MESSY AND SENSORY PLAY”, “Κοινωνικές Ιστορίες” κα. Έχει εκπαιδευτεί στην μυολειτουργική θεραπεία σίτισης για την ομαλή μετάβαση από αλεσμένα σε στερεή τροφή, στην ενδυνάμωση και κινητικότητα του στοματοκινητικού μηχανισμού. Έχει παρακολουθήσει ολοκληρωμένο πρόγραμμα εποπτειών σχετικά με την τροφική επιλεκτικότητα. Είναι πιστοποιημένη κάτοχος του λογισμικού Εναλλακτικής Επικοινωνίας Grid-3. Έχει εργαστεί ως συνοδός παράλληλης στήριξης.
Αργυρώ Μπορντένα, Λογοθεραπεύτρια
Η Αργυρώ Μπορντένα είναι απόφοιτη του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Παρακολουθεί το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ακοολογία και Νευροωτολογία» της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του οποίου εκπονεί διπλωματική εργασία με θέμα «Η συμβολή της ακουστικής εκπαίδευσης στον εκφραστικό λόγο σε παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα».
Πραγματοποίησε την κλινική της άσκηση σε Ειδικό Σχολείο των Ιωαννίνων, στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο Ιωαννίνων καθώς και στο Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Έρευνας και Θεραπείας Τραυλισμού. Παρέχει υπηρεσίες λογοθεραπείας σε Κέντρα Ειδικών Θεραπειών καθώς επίσης έχει εργαστεί και ως Συνοδός Παράλληλης Στήριξης
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων όπως οι «Τεχνικές Ομιλίας» του Κέντρου Έρευνας και Θεραπείας Τραυλισμού με έμφαση στην ενίσχυση της επικοινωνίας ατόμων με διαταραχές ροής. Έχει εκπαιδευτεί στη μέθοδο «Palin Parent Child Interaction Therapy (PCI)», που εφαρμόζεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ολοκλήρωσε το 9μηνο πρόγραμμα «Αυτισμός: Κατανόηση, Εκπαίδευση και Παρέμβαση» του Πανεπιστημίου Πατρών. Διαθέτει πιστοποίηση στη μέθοδο «MAKATON», που αποτελεί πρόγραμμα επαυξητικής και εναλλακτικής επικοινωνίας, καθώς και στο διαγνωστικό εργαλείο «ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ» για την αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων. Είναι επίσης πιστοποιημένη στο «PECS (Level 1)» που εφαρμόζεται στην εκπαίδευση επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων, ενώ έχει παρακολουθήσει το σεμινάριο «Functional ABA» για την χρήση εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς.Στο αντικείμενο της σίτισης έχει παρακολουθήσει ομαδικές εποπτείες για την επιλεκτική σίτιση, σεμινάρια για τη μυολειτουργική θεραπεία σίτισης με στόχο την ομαλή μετάβαση από αλεσμένη σε στερεά τροφή, καθώς και την ενδυνάμωση και κινητικότητα του στοματοπροσωπικού μηχανισμού (μέθοδος Αγγελική Ξυγκά). Παράλληλα, έχει επιμορφωθεί σε θέματα λόγου και ομιλίας μέσω του σεμιναρίου «Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία και SIMATA», της «Παιδιατρικής Φωνοθεραπείας», καθώς και σεμιναρίων που αφορουν την Αρθρωτική Διαταραχή.
Λίνα Λαγάκη, Λογοθεραπεύτρια
Η Λίνα Λαγάκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι επίσης πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης «Θησέας».
Κατά τη διάρκεια των σπουδών της προσέφερε εθελοντική εργασία σε δημόσιους φορείς για έφηβους και ενήλικες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έχει εργαστεί με ενήλικο και παιδιατρικό πληθυσμό παρέχοντας θεραπευτικές συνεδρίες σε κέντρα ειδικών θεραπειών. Επίσης, εργάστηκε ως παράλληλη στήριξη παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός σε Δημοτικά Σχολεία.
Έχει συμμετάσχει στο 3ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας παρουσιάζοντας την ερευνητική εργασία με θέμα «Βραχυπρόθεσμες επιδράσεις του Covid 19 σε παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας». Επίσης έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και εποπτειών που αφορούν την αξιολόγηση, τη διάγνωση και θεραπεία των διαταραχών λόγου, ομιλίας, επικοινωνίας, κατάποσης και πρώιμης παρέμβασης. Τα πιο χαρακτηριστικά
είναι:
● Βασικό Σεμινάριο ΜΑΚΑΤΟΝ
● Το παιδί με Δυσκολίες Αισθητηριακής Επεξεργασίας
● Τραχειοστομία – Κατάποση και Ομιλία
● Phoneme Touch & Say
● Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (DLD)
● Εργαστήριο «Παιχνίδι»
● Αξιολόγηση, Διαφοροδιάγνωση και Θεραπεία της Παιδικής Απραξίας
της Ομιλίας
● Νευρομυϊκή Περίδεση για την Αντιμετώπιση Διαταραχών Σίτισης,
Κατάποσης και Ομιλίας
● Dysphagia Case Studies Vol. 2: Μελέτες περιπτώσεων αξιολόγησης
περιστατικών με δυσφαγία βάσει απεικονιστικών μεθόδων
● A’ Κύκλος Εποτειών Αναπτυξιακής Λογοθεραπείας
Αλεξίου Γιάννης, Ειδικός Παιδαγωγός
Κατερίνα Γκζίμπεκ, Ψυχολόγος
Η Κατερίνα Γκζίμπεκ γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει ελληνοπολωνική καταγωγή. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύεται στη Συστημική-Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία με 4ετή εκπαίδευση στο Κέντρο Συστημικής Μελέτης και Θεραπείας Θεσσαλονίκης (ΚΕ.Σ.ΜΕ.Θ.Θ). Είναι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (Σ.Ε.Ψ) και της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Παρακολουθεί το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ¨Αντιμετώπιση Εξαρτήσεων-Εξαρτησιολογία¨ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών στο Αιγινήτειο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο. Έχει εμπειρία στη χορήγηση και αξιολόγηση Ψυχομετρικών Τεστ (WISC,RAVEN,CAT,TATκλπ.). Έχει επιμορφωθεί σε θέματα Ψυχοπαθολογίας παιδιών, εφήβων και ενηλίκων μέσω του Εκπαιδευτικού Προγράμματος του Τμήματος Ψυχιατρικής του Γενικού Νοσοκομείου Αττικής Σισμανόγλειο.
Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας , Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και παρείχε εθελοντική εργασία στη Στέγη Αυτόνομης Διαβίωσης παιδιών και ενηλίκων ¨ΑΝΑΔΥΣΗ ¨. Παραμένει εξωτερικός συνεργάτης της Μονάδας Οικογενειακής Θεραπείας του ΨΝΑ Δαφνί με συμμετοχή σε ημερίδες και σε συγγραφικό έργο. Έχει επίσης εμπειρία σε θέματα Διαπολιτισμικότητας και Διεμφυλικότητας.
Ντιάνα Ραμαντάν, Ψυχολόγος
Η Ντιάνα Ραμαντάν είναι Ψυχολόγος και σπούδασε Ψυχολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επιπλέον, είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Εκπαιδεύεται στην Υπαρξιακή Συστημική Ψυχοθεραπεία στο Ινστιτούτο «Αντίστιξη» του Δ. Καραγιάννη. Έχει εμπειρία στη χορήγηση και αξιολόγηση Ψυχομετρικών Τεστ ( WISC, CAT κλπ.).
Συνεργάζεται με ιδιωτικά κέντρα Ψυχικής Υγείας για παιδιά και εφήβους. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την σεξουαλική κακοποίηση παιδιών καθώς και την υποστήριξη παιδιών με αυτισμό στο σχολικό πλαίσιο. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικό πρόγραμμα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ακόμη, έχει ολοκληρώσει την πρακτική της άσκηση και έχει προσφέρει εθελοντική εργασία στο κέντρο ημέρας για κακοποιημένα και παραμελημένα παιδιά «Το σπίτι του παιδιού» του Χαμόγελου του Παιδιού.
Νατάσσα Κουμπουρού, Ψυχολόγος / Ειδική Θεραπευτικού Παιχνιδιου
Ονομάζομαι Νατάσσα Κουμπουρού και είμαι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχω λάβει μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, στην Συμβουλευτική γονέων και στο συντονισμό ομάδων παιδιών και εφήβων για ενίσχυση κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Εξειδικεύομαι στην προσωπομετρική προσέγγιση με συμπερίληψη μεθόδων για την ομαλή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και της ψυχικής υγείας(κατόπιν μελέτης και εκπαίδευσης σε ευρήματα της Νευροβιολογίας).
Εργαλεία στις ατομικές και ομαδικές συνεδρίες ( παιδιών/ εφήβων/ γονέων) που πραγματοποιώ αντλούνται από την εκπαίδευση μου στο Play Therapy ( θεραπεία διαμέσου παιχνιδιού), στο Story Play ( το παραμύθι, η μεταφορά και ο συμβολισμός ως μέσα ενεργοποίησης και αντιμετώπισης δυσκολιών), στο Filial Play (ενδυνάμωση σχέσεων γονέα/ παιδιού) και στο Παιχνιδόσωμα ( εκδραμάτιση πραγματικών η/και φανταστικών καταστάσεων).